Klaar voor een nieuwe stap?

Geef je carrière een boost met een werving en selectie bureau

Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging in je werk of denk je al een tijdje over het maken van een carrière switch? Dan kan dat best een lastige of spannende beslissing zijn, het is dan ook begrijpelijk dat je hier in eerste instantie veel vragen over hebt, zoals waar ga ik beginnen met zoeken? Werving & Selectie bureaus kunnen bij het zoeken van een nieuwe baan natuurlijk goed van pas komen. Zij hebben immers de ervaring en het uitgebreide netwerk om zo de beste match te vinden tussen jou en een eventuele nieuwe werkgever. Maar wat kun je nu eigenlijk zelf het beste doen om de kans op de beste match te vergroten?

Hier zijn er drie tips op een rijtje gezet om zo het vinden van een passende baan gemakkelijker te maken!

1. Weet waar je talenten liggen

Misschien wel gelijk het belangrijkste punt, weet waar je talenten liggen en welke richting je op wil. Waar liggen jouw specialiteiten en waar krijg je energie van? Door deze eigenschappen in kaart te brengen, wordt het makkelijker om later aan te geven waarom nou juist jij de meest geschikte persoon bent voor de baan.

2. Sollicitatiebrief en curriculum vitae

Mocht je er nou achter zijn gekomen welke richting je op wil, is het belangrijk om op te vallen doormiddel van een sollicitatiebrief en cv. Dit doe je door op een zakelijke manier in het kort een goed beeld te schetsen van jezelf. Zorg hierbij voor een nette overzichtelijke lay-out met herkenbare tussenkopjes. Om inspiratie op te doen zijn er natuurlijk genoeg voorbeeld cv’s te vinden op het internet!

3. Het sollicitatiegesprek

Het is zo ver, het recruitment bureau heeft een vacature voor je gevonden en je mag op gesprek bij je potentiële nieuwe opdrachtgever. Het bedrijf wil natuurlijk alles over je weten, zorg er dus voor dat je antwoord hebt op vragen die mogelijk gesteld kunnen worden. Niet alleen het bedrijf is geïnteresseerd in jou, maar jij natuurlijk ook in hun! Het is dan ook belangrijk dat je research hebt gedaan naar het bedrijf, zodat ook jij doelgerichte vragen terug kunt stellen.