Als je echt de doelgroep wilt bereiken is het belangrijk om
die doelgroep goed te leren kennen. Vervolgens is het belangrijk om te weten
wat de kortste stap is naar het bereiken van die doelgroep. Steeds vaker is die
kortste weg een Social media campagne. Maar hoe zet je een succesvolle Social
Media campagne op. Door de reacties van je doelgroep op je berichten te
bekijken, kan er een goed beeld gevormd worden van aspecten die zich afspelen
in het hoofd van jouw potentiële klanten wanneer zij in aanraking komen met
jouw content zoals producten en diensten.
Bereiken van de doelgroep met
advertenties op social media
Social media bevat ontzettend veel kennis en informatie over
mensen en doelgroepen. Dit biedt veel kansen voor bijvoorbeeld adverteerders.
Vooral Facebook is hiervoor zeer interessant. Zo kun je bijvoorbeeld
advertenties richten op locatie, leeftijd, geslacht, interesses, functie, taal
enzovoorts..
Verhogen van naamsbekendheid
Doordat mensen vaak op social media te vinden zijn, is dit
een ideale plek om naamsbekendheid te verhogen en je merk te positioneren. Door
met regelmaat effectieve berichten te plaatsen, gaan zij het bedrijf/merk
onbewust steeds meer zien als een autoriteit in de markt.
Consumenten bekijken vaak social media profielen bij het
maken van een keuze. Een professionele en goede social media strategie in
dan belangrijk. Veel bedrijven hebben een statische website die weinig
verandert en vooral laat zien dat een bedrijf bestaat en wat het doet.
Social media daarentegen bevat
continue updates en laat zien dat een bedrijf actief en actueel is. Ik heb me daarom laten raadplegen voor
een social media campagne door KleesMedia in Enschede.